عبدالله تجلی

عبدالله تجلی متولد ۷ بهمن ماه 1344 می باشد. چهارتا برادر و سه تا خواهر بزرگتر از خودش دارد و فرزند کوچک خانواده است . برادرها همگی دستی در عالم هنر دارند . موسیقی و مداحی بطور موروثی در خانواده ایشان بوده و هست که همگی از محضر زنده یاد پدر بزرگوارشان(محمد تجلی)به ارث برده اند که خودشان از مداحان و ذاکران اهل بیت(ع)بوده اند . حاج محمد ، دستگاه های ایرانی یا به قول خودشان ، مقومات را از زنده یاد صادق صابری(لوطی صادق) ، نوازنده ی تار و کمانچه و سُرنا یاد گرفته بود و او هم به فرزندان خود انتقال داد . عبدالله ، موسیقی را بطور جدی در تابستان سال 1357نزد استاد رسول هوایی با ساز تنبک شروع کرد. در سال 1364که به خدمت مقدس سربازی رفت ، به عضویت ارکستر پادگان در آمد . آنجا با سازهای کلارینت و ترومپت آشنایی پیدا کرد . همچنین ساز های کیبورد و آکوردئون را از دوست هم خدمتی خود آموخت و به علت نبود استاد در بهبهان به صورت خودآموز کار را ادامه داد و اولین نوازنده کیبورد در بهبهان لقب گرفت .
اجرای موسیقی را از سال 1366با ساخت آهنگ ها و سرود های انقلابی شروع کرد و تا کنون حدود 300 آهنگ برای سرود مدارس استان خوزستان ساخته و بیش از 70 اثر موسیقی نمایش را به عهده داشته و در این زمینه ها چندین مقام استانی و کشوری را کسب نموده است .
در سال 1382 نیز در آلبوم غصه مخور با صدای امیرعبدالله به عنوان آهنگساز همکاری داشته است .
در سال 1380 گروه موسیقی تلفیقی شباهنگ – با همراهی گروه بزرگ کُر- را تشکیل داد و همان سال به اجرای کنسرت پرداخت و در ادامه ی فعالیت هایش ، در سال 1381 کنسرتی با سه ارکستر پاپ ، سنتی و بندری که تعداد نوازندگان و خوانندگان و گروه کُر حدود 100 نفر بودند به روی صحنه برد . همچنین در همین سال به عضویت ارکستر صدا و سیمای استان خوزستان به نام چیره دستان به سرپرستی استاد مجید شمسایی(مدیریت محترم شعر و موسیقی صدا و سیمای خوزستان) در آمد.
بعد از حضور در ارکستر صدا و سیما چندی طول نکشید که برای سریال (سلام شب بخیر خوزستان) و (جُنگ چلچراغ)و (مسابقه ی 7) موسیقی متن ساخت و همچنین به خوانندگی در این برنامه ها پرداخت . وچندین سال به عضویت شورای موسیقی صداوسیمای خوزستان در آمد ،تا کنون حدود 40 آهنگ برای خود ، برادرش حسین تجلی و فرزندانش عارف و فرهاد ساخته که همگی از شبکه خوزستان پخش شده اند .
در سال 1386با برپایی اولین استودیوی صدابرداری در بهبهان آثار موسیقایی را به صورت کاملا حرفه ای ضبط و ثبت کرد و به گوش علاقه مندان رساند که البته این فعالیت ها همچنان ادامه دارد . ماحصل این تولیدات استودیویی به جز همکاری با صدا و سیما ، تعداد4 آلبوم عاشورایی بوده که در آن از 40 نفر از مداحان اهل بیت (ع) شهرمان استفاده شد . همچنین پس از 10 سال تلاش در سال 1400 توانست اولین آلبوم موسیقی خود را، به نام” یارک بهبهونی” با تنظیم فرزندش ، عارف تجلی ، روانه بازار کند .
این آلبوم که شامل 10 ترک می باشد ، اولین آلبوم رسمی موسیقی پاپ با گویش بهبهانی است که ماحصل تلاش نوازندگان بزرگ کشوری می باشد ازجمله استاد بهروز شریعتی(کمانچه) فرشید ادهمی(گیتار)، مرتضی کریمی(عود) ، محسن کیهان نژاد (سرنا و کرنا) ،نبیل یوسف شریداوی(دف)و….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up